Školska godina
2025./2026.
Planirani datum realizacije
02.12.2025
17.00-19.15
Lokacija
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije
Split
Ruđera Boškovića 20
Voditelj
Marija
Gaurina
Broj mjesta
20
Polaznik/a
5
Slobodna mjesta
15
Trajanje (šk.sati)
3
Načini provedbe
Uživo
Oblik obrazovanja
Radionica
Sažetak edukacije
Edukacija „LEGO® Serious Play® za nastavnike – od temelja do inovacije“ osmišljena je kao iskustveni program stručnog usavršavanja koji potiče kreativno razmišljanje, suradnju i refleksivnu praksu među nastavnicima. Kroz strukturirane radionice polaznici koriste LEGO® kocke kao alat za izražavanje ideja, istraživanje izazova i zajedničko oblikovanje vizije razvoja nastave i škole.
Program se sastoji od osnovnog i naprednog modula, koji zajedno čine cjelinu profesionalnog razvoja:
Osnovni modul uvodi nastavnike u LEGO® Serious Play® metodologiju i koristi je za jačanje timskog duha, komunikacije i razumijevanja zajedničkih vrijednosti - u terminima 2.12.2025., 9.12.2025. i 17.12. 2025 od 17.00 do 19.15 sati
Napredni modul usmjeren je na primjenu LSP-a u nastavi i školskim projektima, razvoj inovativnih pristupa učenju te planiranje konkretnih akcija za unapređenje prakse - u terminima 20.1.2025., 3.2.2025. i 10.2. 2025 od 17.00 do 19.15 sati
Sudionici kroz cijeli program prolaze proces postavljanja pitanja, gradnje modela, dijeljenja značenja i refleksije, čime razvijaju vještine suradnje, kreativnog mišljenja i profesionalne samosvijesti.
Edukacija doprinosi razvoju profesionalnih, pedagoških i organizacijskih kompetencija nastavnika te potiče stvaranje učiteljskih zajednica koje uče i dijele iskustva.
Područje obrazovanja
Šire područje:
Odnosi i komunikacija u obrazovanju / Profesionalni razvoj nastavnika
Uže područje:
Metodika i didaktika / Inovativne metode u poučavanju
Mjesto događanja (Učionica)
Učionica – prostor koji omogućuje fleksibilan raspored stolova i stolica te timski rad u manjim grupama.
Prostorni zahtjevi:
dovoljno prostora za kružni raspored i zajedničko dijeljenje modela
stol ili podloga za gradnju LEGO modela
ploča / pano za zapisivanje refleksija i zaključaka
mirno i poticajno okruženje (bez vanjskih ometanja)
Ciljna skupina
Primarna ciljna skupina:
Nastavnici predmetne i razredne nastave
Stručni suradnici (pedagozi, psiholozi, edukacijski rehabilitatori)
Voditelji aktiva, timova i projekata u školi
Sekundarna ciljna skupina (prema interesu i ulozi u školi):
Članovi školskih razvojnih timova
Ravnatelji i pomoćnici ravnatelja zainteresirani za razvoj timske kulture
Odgojno-obrazovni djelatnici koji žele unaprijediti suradničko učenje, kreativnost i komunikaciju
Ishodi
Nakon završetka edukacije sudionici će moći:
1. Osobni i profesionalni razvoj
prepoznati vlastite profesionalne vrijednosti, snage i područja za razvoj
koristiti refleksiju i simboličko izražavanje za razumijevanje osobne nastavničke prakse
razvijati kreativno i kritičko mišljenje kroz iskustveno učenje
2. Suradnja i timski rad
učinkovito surađivati s kolegama u razvoju zajedničkih ideja i vizija
primjenjivati LEGO® Serious Play® kao alat za jačanje timske kohezije i komunikacije
doprinositi stvaranju poticajne i suradničke školske kulture
3. Inovativno poučavanje i metodika
primijeniti osnovne principe LEGO® Serious Play® metode u planiranju i provedbi nastavnih aktivnosti
koristiti metaforu i narativ (storytelling) kao poticaj za učenje i istraživanje u učionici
osmisliti primjere aktivnosti koje potiču angažman, suradnju i kreativnost učenika
4. Razvoj škole i zajedničke vizije
sudjelovati u oblikovanju zajedničke vizije razvoja škole kao zajednice koja uči
koristiti LSP pristup u timskom planiranju, projektima i razvojnim procesima škole
prevesti ideje iz radionica u konkretne korake za unapređenje školske prakse
Ključne riječi
LEGO Serious Play, kreativnost, suradnja, inovativna nastava, refleksija, profesionalni razvoj nastavnika.
Zahtjevi za provedbu
1. Prostor i oprema
Učionica ili radionica s mogućnošću fleksibilnog rasporeda stolova i stolica (poželjno u krugu ili manjim grupama)
Dovoljno prostora za kretanje i timski rad
Radne površine (stolovi) ili prostirke za gradnju LEGO modela
Pano, bijela ploča ili flipchart za bilješke i refleksije
Projektor i računalo (po potrebi za kratke prezentacije ili uvod)
2. Materijali
LEGO® Serious Play® setovi (Starter Kit ili Window Exploration Bag) – po jedan po sudioniku
(alternativno: kombinacija standardnih LEGO kocaka različitih oblika i boja)
Materijali za bilješke i evaluaciju (papir, olovke, samoljepljivi papirići)
3. Broj sudionika
Optimalno: 8–12 sudionika
Minimalno: 6, maksimalno: 15
(LSP metodologija se temelji na interaktivnom radu u manjim grupama, uz osobno sudjelovanje svih prisutnih.)
4. Vremenski okvir
Svaka radionica traje 2 do 3 sata
Ukupno trajanje programa: 6 radionica (oko 15 sati)
Preporučeni ritam: 1 radionica tjedno ili mjesečno
5. Voditelj programa
Certificirani LEGO® Serious Play® facilitator
ili edukator s iskustvom u primjeni LSP metodologije u obrazovanju
6. Način rada
Interaktivne radionice uz aktivno sudjelovanje svih sudionika
Faze rada: postavljanje pitanja – gradnja modela – dijeljenje značenja – refleksija
Kombinacija individualnog, grupnog i plenarnog rada