Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije

LEGO Serious Play za nastavnike – od temelja do inovacije

Prijavi se
Školska godina 2025./2026. Planirani datum realizacije 02.12.2025 17.00-19.15
Lokacija Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije Split Ruđera Boškovića 20
Voditelj Marija Gaurina Broj mjesta 20 Polaznik/a 5 Slobodna mjesta 15
Trajanje (šk.sati) 3 Načini provedbe Uživo Oblik obrazovanja Radionica
Sažetak edukacije
Edukacija „LEGO® Serious Play® za nastavnike – od temelja do inovacije“ osmišljena je kao iskustveni program stručnog usavršavanja koji potiče kreativno razmišljanje, suradnju i refleksivnu praksu među nastavnicima. Kroz strukturirane radionice polaznici koriste LEGO® kocke kao alat za izražavanje ideja, istraživanje izazova i zajedničko oblikovanje vizije razvoja nastave i škole. Program se sastoji od osnovnog i naprednog modula, koji zajedno čine cjelinu profesionalnog razvoja: Osnovni modul uvodi nastavnike u LEGO® Serious Play® metodologiju i koristi je za jačanje timskog duha, komunikacije i razumijevanja zajedničkih vrijednosti - u terminima 2.12.2025., 9.12.2025. i 17.12. 2025 od 17.00 do 19.15 sati Napredni modul usmjeren je na primjenu LSP-a u nastavi i školskim projektima, razvoj inovativnih pristupa učenju te planiranje konkretnih akcija za unapređenje prakse - u terminima 20.1.2025., 3.2.2025. i 10.2. 2025 od 17.00 do 19.15 sati Sudionici kroz cijeli program prolaze proces postavljanja pitanja, gradnje modela, dijeljenja značenja i refleksije, čime razvijaju vještine suradnje, kreativnog mišljenja i profesionalne samosvijesti. Edukacija doprinosi razvoju profesionalnih, pedagoških i organizacijskih kompetencija nastavnika te potiče stvaranje učiteljskih zajednica koje uče i dijele iskustva.
Područje obrazovanja
Šire područje: Odnosi i komunikacija u obrazovanju / Profesionalni razvoj nastavnika Uže područje: Metodika i didaktika / Inovativne metode u poučavanju
Mjesto događanja (Učionica)
Učionica  – prostor koji omogućuje fleksibilan raspored stolova i stolica te timski rad u manjim grupama. Prostorni zahtjevi: dovoljno prostora za kružni raspored i zajedničko dijeljenje modela stol ili podloga za gradnju LEGO modela ploča / pano za zapisivanje refleksija i zaključaka mirno i poticajno okruženje (bez vanjskih ometanja)
Ciljna skupina
Primarna ciljna skupina: Nastavnici predmetne i razredne nastave Stručni suradnici (pedagozi, psiholozi, edukacijski rehabilitatori) Voditelji aktiva, timova i projekata u školi Sekundarna ciljna skupina (prema interesu i ulozi u školi): Članovi školskih razvojnih timova Ravnatelji i pomoćnici ravnatelja zainteresirani za razvoj timske kulture Odgojno-obrazovni djelatnici koji žele unaprijediti suradničko učenje, kreativnost i komunikaciju
Ishodi
Nakon završetka edukacije sudionici će moći: 1. Osobni i profesionalni razvoj prepoznati vlastite profesionalne vrijednosti, snage i područja za razvoj koristiti refleksiju i simboličko izražavanje za razumijevanje osobne nastavničke prakse razvijati kreativno i kritičko mišljenje kroz iskustveno učenje 2. Suradnja i timski rad učinkovito surađivati s kolegama u razvoju zajedničkih ideja i vizija primjenjivati LEGO® Serious Play® kao alat za jačanje timske kohezije i komunikacije doprinositi stvaranju poticajne i suradničke školske kulture 3. Inovativno poučavanje i metodika primijeniti osnovne principe LEGO® Serious Play® metode u planiranju i provedbi nastavnih aktivnosti koristiti metaforu i narativ (storytelling) kao poticaj za učenje i istraživanje u učionici osmisliti primjere aktivnosti koje potiču angažman, suradnju i kreativnost učenika 4. Razvoj škole i zajedničke vizije sudjelovati u oblikovanju zajedničke vizije razvoja škole kao zajednice koja uči koristiti LSP pristup u timskom planiranju, projektima i razvojnim procesima škole prevesti ideje iz radionica u konkretne korake za unapređenje školske prakse
Ključne riječi
LEGO Serious Play, kreativnost, suradnja, inovativna nastava, refleksija, profesionalni razvoj nastavnika.
Zahtjevi za provedbu
1. Prostor i oprema Učionica ili radionica s mogućnošću fleksibilnog rasporeda stolova i stolica (poželjno u krugu ili manjim grupama) Dovoljno prostora za kretanje i timski rad Radne površine (stolovi) ili prostirke za gradnju LEGO modela Pano, bijela ploča ili flipchart za bilješke i refleksije Projektor i računalo (po potrebi za kratke prezentacije ili uvod) 2. Materijali LEGO® Serious Play® setovi (Starter Kit ili Window Exploration Bag) – po jedan po sudioniku (alternativno: kombinacija standardnih LEGO kocaka različitih oblika i boja) Materijali za bilješke i evaluaciju (papir, olovke, samoljepljivi papirići) 3. Broj sudionika Optimalno: 8–12 sudionika Minimalno: 6, maksimalno: 15 (LSP metodologija se temelji na interaktivnom radu u manjim grupama, uz osobno sudjelovanje svih prisutnih.) 4. Vremenski okvir Svaka radionica traje 2 do 3 sata Ukupno trajanje programa: 6 radionica (oko 15 sati) Preporučeni ritam: 1 radionica tjedno ili mjesečno 5. Voditelj programa Certificirani LEGO® Serious Play® facilitator ili edukator s iskustvom u primjeni LSP metodologije u obrazovanju 6. Način rada Interaktivne radionice uz aktivno sudjelovanje svih sudionika Faze rada: postavljanje pitanja – gradnja modela – dijeljenje značenja – refleksija Kombinacija individualnog, grupnog i plenarnog rada
# Naziv
1 Nada Ratković
Bodovi s institucije