Školska godina
2025./2026.
Planirani datum realizacije
15.01.2026
18.00-20.15
Lokacija
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije
Split
Ruđera Boškovića 20
Voditelj
Marica
Brzica
Broj mjesta
20
Polaznik/a
8
Slobodna mjesta
12
Trajanje (šk.sati)
3
Načini provedbe
Uživo
Oblik obrazovanja
Predavanje/Radionica
Sažetak edukacije
Na ovoj radionici učitelji će otkriti kako besplatan Google alat NotebookLM može revolucionirati njihovu svakodnevnu pripremu nastave. Kroz kombinaciju praktičnih demonstracija i samostalnog rada, polaznici će naučiti kako u nekoliko minuta analizirati učitane dokumente, udžbenike, članke i nastavne materijale te izvući ključne informacije koje im trebaju.
Pokazat ćemo kako NotebookLM automatski kreira sažetke složenih tema prilagođene različitim dobnim skupinama učenika, te kako generira audio podcast-stil objašnjenja koja učenici mogu slušati kod kuće ili za vrijeme pripreme. Učitelji će praktično vježbati postavljanje pametnih pitanja AI asistentu i učiti kako dobiti točno one informacije koje trebaju za kvalitetnu nastavu.
Poseban fokus bit će na kreiranju konkretnih nastavnih materijala - od kvizova i radnih listova do prilagodbe gradiva za učenike s različitim potrebama. Svaki polaznik će izraditi vlastiti mini projekt: plan sata, kviz ili prilagođeni materijal koristeći svoje stvarno gradivo koje već poučava.
Nakon radionice, učitelji će biti osposobljeni u korištenju besplatnog AI alata koji im štedi 5-10 sati tjedno i omogućava fokus na ono što je najvažnije - kvalitetnu interakciju s učenicima.
Područje obrazovanja
Upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije u učenju i poučavanju u odgojnoobrazovnom procesu
Mjesto događanja (Učionica)
Učionica
Ciljna skupina
Učitelji osnovnih i srednjih škola svih predmeta
Ishodi
Nakon uspješno završene radionice, polaznici će moći:
Samostalno pristupiti NotebookLM platformi, kreirati vlastiti notebook i učitati različite vrste izvora
Analizirati učitane nastavne materijale postavljanjem strukturiranih pitanja AI
Generirati automatske sažetke dokumenata prilagođene različitim dobnim skupinama i obrazovnim potrebama učenika.
Kreirati audio objašnjenja u podcast formatu koja učenici mogu koristiti kao dodatni resurs za učenje.
Izraditi kvizove, radne listove i testove različitih tipova (višestruki izbor, točno/netočno, otvorena pitanja) temeljene na učitanom gradivu.
Prilagoditi nastavne materijale za učenike s različitim obrazovnim potrebama i razinama znanja.
Identificirati i pojednostaviti složene koncepte iz nastavnog gradiva koristeći AI objašnjenja i analogije.
Ključne riječi
NotebookLM, AI u obrazovanju, priprema nastave, nastavni materijali, diferencijacija nastave
Zahtjevi za provedbu
Laptop za svakog polaznika
Napomene